Dovolená Kypr


banner

Před cestou
Víza
Očkování a nemoci
Celní předpisy
Co koupit na cestu
Okolní země
Kdy jet
Zajímavé akce
Počasí a podnebí
Turistické lokality
Historické lokality
Přírodní lokality
Sportovní lokality
Pobytová střediska
Na co dát pozor
Nemoci, zvířata
Dopravní předpisy
Společenská etiketa
Jídlo a pití
Osobní bezpečnost
Praktické info
Česká ambasáda
Nemocnice, pojištění
Směnárny a banky
Telefony
Int. kavárny
Místní doprava
Kde jíst a pít
Obchody a tržiště
Elektřina, zásuvky
Spropitné
Policie
Společenská etiketa
Kde se tam můžu ubytovat?
Info o možnostech ubytování
Ceny a ubytování
Hotely
Slovníček výrazů
Zajímavosti
Zeměpis
Oblasti
Geografie
Podnebí
Přírodní podmínky
O lidech
O lidech obecně
Náboženství
Národnosti
Další zajímavosti
Sociální uspořádání
Historie
Historie - Kultura
Historie - Politika
Kuchyně
Všeobecné informace
Co nejíst a nepít
Recepty
Hospodářství
Všeobecné info
Průmysl
Zemědělství
Přírodopis
Podnebí
Zvířata
Rostliny
Přírodní podmínky






  Kypr - navigace  
zájezdy Kypr Hotely a ubytování Kypr
Last minute Kypr Informace Kypr
Víza Kypr Fotogalerie Kypr
Mapy a průvodce Kypr Recenze hotelů Kypr
Diskuze Kypr Okružní plavby Kypr



Kypr

 --> Chcete do země jet? --> Praktické informace --> Místní doprava

TaxiBus-->VlakPronájem autPronájem kolLetištěStopováníTrajekty, lodě
Vytisknout tuto stránku
Rychlé hledání     v této zemi celý web  

Informace

Na ostrově Kypr neexistuje vlaková doprava. Před více než 50 lety fungovalo vlakové spojení přes celý ostrov Kypr. Železnice vedla od západního přístavu Karavostasi přes celou rovinu Mesaoria až do východního přístavu ve Famagustě.
Kyperská železnice byla dlouhá 60 kilometrů, stanice byly od sebe vzdáleny 3 až 4 kilometry. Mezi Famagustou a Lefkosií jezdil jeden vlak denně denně rychlostí asi 32 - 48 kilometrů za hodinu.
Vlak byl poháněn uhlím dováženým speciálně z Anglie nebo z přístavu Port Said v Egyptě. Voda používaná v motorech byla speciálně chemicky zjemňována tak aby neponičila nádrže. Vlakové soupravy osvětlovaly acetylenové lampy. Hlavním problémem bylo očišťování kolejí od navátého sněhu a různých předmětů, které znamenaly nebezpečí pro vlakové soupravy.
Ve 40. letech nastoupily vlakové soupravy s naftovým pohonem. Problémy s udržováním kolejnic a vlakových souprav však narůstaly.A tak vyjel 31. prosince 1951 poslední vlak z Lefkosie do Famagusty. Tím se ukončila éra železnic na Kypru. Dodnes se na některých místech ostrova nachází pozůstatky železnice, kousek od Famagusty stále stojí železniční tunel.


© 2004 Sopka.cz | Kopírování obsahu pouze se souhlasem Sopka.cz

Vyhledávání:


Chcete vědět o všem, co se děje na Sopce, první?
email  
heslo  
zapamatovat heslo

Nová registrace
Zapomněl jsem heslo
Chci změnit nastavení
Chci zrušit účet

Odkazy




AZ elektro



Partnerské weby
CK Marco Polo - exotická dovolená snů | pobytové i poznávací zájezdy | zájezdy na míru | dovolená u moře Kvalitní zahradní nábytek www.africke-expedice.cz www.calabria.cz