Vnitrostátní letecká doprava
Místní letiště jsou prakticky ve všech větších městech, spojení jsou vzhledem k rozlehlosti země častá a ceny letenek rozumné. Větší lokální dopravce je např. Lan Peru nebo Aero Condor. Povinná je mezinárodní odletová taxa 30,25 USD, místní odletové taxy činí 3,05 – 6,25 USD a lze je platit i v solech.
V Ica a zejména v Nazca jsou místní letiště specializovaná na vyhlídkové lety nad nazkanskými obrazci, tajemnými geoglyfy předinckých kultur, přisuzovaných někdy dokonce mimozemským civilizacím. Letadla jsou třímístná až dvanáctimístná, cena letenky asi 60 – 80 USD podle délky letu, typu letadla, počtu pasažérů, sezóny a aktuální ceny speciálního leteckého benzínu.
Autobusová doprava a metro
Peruánské autobusy řady soukromých společností (Ormeňo, Cruz del Sur, Expreso Sudamericano a další) vás dopraví téměř kamkoliv a jezdí i na dlouhé vzdálenosti, včetně do Chile. Cena jízdenky se odvíjí od konkrétní vzdálenosti, kvality servisu na palubě (podávání jídel, WC, video, klimatizace). „Caleteros” jsou zastávkové a tudíž pomalé: dražší rychlíkové jsou označeny „Direct”. Pokud jedete daleko, kupte si jízdenku a místenku v předprodeji. Informace o cenách a jízdní řády mají solidní společnosti vyvěšeny na autobusových nádražích, kde mívají i kancelář. Trasa Lima – Arequipa trvá 12 – 14 hodin, cena podle úrovně služeb a dopravce činí od 20 do 80 solů, trasa Lima – Puno (jezero Titicaca) – Desaguadero (hranice s Bolívií) asi 18 hodin, cena asi 130 solů. Převažují noční spoje, hlídejte si příruční zavazadlo. Na velké zavazadlo dostanete obvykle úschovní (přepravní) lístek.
Je dobré vědět, že šetřit na dálkové dopravě se nevyplatí, protože nízkých cen dosahují levnější dopravci většinou na úkor technického stavu vozidel. Velcí a zavedení přepravci jsou navíc vždy pojištěni na cestovní rizika včetně případných náhrad pasažérům.
Městská doprava
Městské autobusy „mikro” fungují ve velkých městech, pojmou 20 – 40 osob, zastávky nebývají označené. Řidiči je třeba dát vědět, že chcete nastoupit nebo vystoupit. Platí se při vystupování u řidiče, nebo častěji jeho pomocníka.
Železniční doprava
Peruánská Národní železniční společnost ENAFER (Empresa Nacional de Ferrocarriles) se po mnoho let se pyšnila dvěma nejvýše položenými železnicemi světa: Cuzco – Huancayo (stanice Ticlio 4784 m n.m., četné tunely a mosty) a Cuzco – Puno (sedlo La Raya, 4335 m n.m., světové rozvodí mezi Pacifikem a Atlantikem). O tento výškový rekord ji v srpnu 2006 připravila nově otevřená železnice mezi tibetskou Lhasou a čínským Golmudem, o délce 1142 km, s nejvyšším bodem 5072 m n.m.
Protože trať Arequipa – Puno byla v roce 2002 zrušena, funguje pro osobní dopravu pouze výše zmíněná trať Cuzco – Puno a úvraťová úzkokolejka z Cuzco do Pueblo Machu Picchu, pravidelně poškozovaná zemními sesuvy. Většina turistů proto nastupuje až v Ollantaytambo. Kdo jde na čtyřdenní „stezku Inků” (Inca trail, výhradně s místním průvodcem a za poplatek přibližně 100,- USD), vystoupí na „kilometro 88” s visutým mostem přes divokou Urubambu, ostatní pokračují do Pueblo Machu Picchu (dříve Agua Calientes), odkud mikrobusy zdolávají prašné serpentiny ke vchodu do archeologického areálu. Turistický vlak provozuje britská společnost Orient Expres, čemuž odpovídá kvalita služeb. Místní využívají spojení, výstižně označovaného „tren indian”.
Sběrné taxi
Sběrné taxi „collectivo” je přibližně desetimístné, po trase se pomocník řidiče vyklání z vozu a vykřikuje názvy zastávek, kterými se bude projíždět. Platí se rovněž při vystupování, obvykle 1 sol. Pokud collectivo vyjíždí ze stanoviště do vzdálenějšího cíle, je to obvykle až poté, co je z hlediska řidiče vozidlo dostatečně zaplněné. Objemná zavazadla cestují na střeše (kufr či batoh pro tento případ opatřete vodotěsným a protiprašným obalem a nedávejte dovnitř nic rozbitného).
Lodní doprava
Peru má celkem 8808 km vnitrozemských vodních cest, z čehož 8600 km připadá na Amazonku a její splavné přítoky. Významnými přístavy jsou Pucallpa na Ucayali a Iquitos na Amazonce (plavba mezi nimi trvá cca 5 dní) a Puerto Maldonado na dalším veletoku, Madre de Dios. Bližší informace získáte na místě, místní cestovní kanceláře se o klienty přetahují. Z Puno na jezeře Titicaca (3800 m n.m.) plují motorové čluny k plovoucím ostrovům Los Uros, na ostrovy Taquila a Amantani, nebo, pokud nejsou velké vlny, katamaránem společnosti Transturin až do Bolívie. Turistickou atrakcí jsou totorové čluny ze skřípiny jezerní, jejichž příď zdobí posvátná puma.