Dovolená Namibie


banner

Před cestou
Víza
Očkování a nemoci
Celní předpisy
Co koupit na cestu
Okolní země
Kdy jet
Zajímavé akce
Počasí a podnebí
Turistické lokality
Historické lokality
Přírodní lokality
Sportovní lokality
Pobytová střediska
Na co dát pozor
Nemoci, zvířata
Dopravní předpisy
Společenská etiketa
Jídlo a pití
Osobní bezpečnost
Praktické info
Česká ambasáda
Nemocnice, pojištění
Směnárny a banky
Telefony
Int. kavárny
Místní doprava
Kde jíst a pít
Obchody a tržiště
Elektřina, zásuvky
Spropitné
Policie
Společenská etiketa
Kde se tam můžu ubytovat?
Info o možnostech ubytování
Ceny a ubytování
Hotely
Slovníček výrazů
Zajímavosti
Zeměpis
Oblasti
Geografie
Podnebí
Přírodní podmínky
O lidech
O lidech obecně
Náboženství
Národnosti
Další zajímavosti
Sociální uspořádání
Historie
Historie - Kultura
Historie - Politika
Kuchyně
Všeobecné informace
Co nejíst a nepít
Recepty
Hospodářství
Všeobecné info
Průmysl
Zemědělství
Přírodopis
Podnebí
Zvířata
Rostliny
Přírodní podmínky






  Namibie - navigace  
zájezdy Namibie Hotely a ubytování Namibie
Luxusní zájezdy Namibie Informace Namibie
Last minute Namibie Fotogalerie Namibie
Víza Namibie Recenze hotelů Namibie
Mapy a průvodce Namibie Diskuze Namibie



Namibie

 --> Chcete do země jet? --> Turistické lokality --> Historicky zajímavé

WindhoekKalkfeldBrandbergTwyfelfontein-->Swakopmund
Vytisknout tuto stránku
Rychlé hledání     v této zemi celý web  

Informace

Malé tlupy Námů žili u ústí řeky Swakop od nepaměti, ale první stálou osadu zde založili až Němci po r. 1892. V roce 1884 měl Swakopmund již celých 19 obyvatel! Protože blízký záliv Walvis byl již v roce 1878 přidružen ke kolonii pod britskou nadvládou, Swakopmund zůstal jediným německým přístavem v jihozápadní Africe. Výsledkem bylo, že měl pro Německo obrovský význam, což se projevilo i na rozvoji města.
První pasažéři se z lodí dostávali v malých člunech, ale poté, co byla postavena přístavní hráz, byli vykládáni z lodí v jakýchsi klecích (ukázka jedné takové se nachází ve Swakopmundském muzeu).
V r. 1892 začala stavba nejstarší budovy – Starých kasáren (Alte Kaserne). Následující rok už tu bydlelo 120 vojáků a i další osadníci zde pomalu začali zapouštět kořeny. Důležitost přístavu pomalu stoupala s počtem lodí, které zde byly odbavovány. V roce 1894 to byly 4 lodě, v roce 1895 5 lodí, ale v roce 1899 už to byla jedna loď měsíčně. První domky pro civilisty byly prefabrikované v Německu a dopraveny na místo nákladními loděmi v r. 1909.
Přístav se stal těžištěm pro obchod s celou německou jihozápadní Afrikou a začal zajímat vládu, podnikatele a přepravní společnosti. Byla vybudována železniční trať, která ho spojila s Windhoekem. V období první světové války byl Swakopmund ukořistěn Jižní Afrikou a na jeho přístav se zapomnělo. Pro obchod se stal významnějším záliv Walvis a ze Swakopmundu bylo vytvořeno letovisko. Proto zde zůstal zachován kouzelný ráz starého koloniálního přístavu, aniž by město poznamenala jeho funkce moderního přístavu s nehezkými moderními industriálními budovami. Swakopmund se začal rozvíjet po turistické stránce a turistika nesla městu nejvíce financí.

Další informace o městě najdete v části věnované pobytově zajímavým lokalitám, protože město je nejoblíbenějším rekreačním místem v Namibii.



Zajímavé odkazy

Další informace o Swakopmundu

© 2004 Sopka.cz | Kopírování obsahu pouze se souhlasem Sopka.cz

Vyhledávání:


Chcete vědět o všem, co se děje na Sopce, první?
email  
heslo  
zapamatovat heslo

Nová registrace
Zapomněl jsem heslo
Chci změnit nastavení
Chci zrušit účet

Odkazy


AZ elektro





Partnerské weby
CK Marco Polo - exotická dovolená snů | pobytové i poznávací zájezdy | zájezdy na míru | dovolená u moře Kvalitní zahradní nábytek www.africke-expedice.cz www.calabria.cz