Dovolená Keňa


banner

Před cestou
Víza
Očkování a nemoci
Celní předpisy
Co koupit na cestu
Okolní země
Kdy jet
Zajímavé akce
Počasí a podnebí
Turistické lokality
Historické lokality
Přírodní lokality
Sportovní lokality
Pobytová střediska
Na co dát pozor
Nemoci, zvířata
Dopravní předpisy
Společenská etiketa
Jídlo a pití
Osobní bezpečnost
Praktické info
Česká ambasáda
Nemocnice, pojištění
Směnárny a banky
Telefony
Int. kavárny
Místní doprava
Kde jíst a pít
Obchody a tržiště
Elektřina, zásuvky
Spropitné
Policie
Společenská etiketa
Kde se tam můžu ubytovat?
Info o možnostech ubytování
Ceny a ubytování
Hotely
Slovníček výrazů
Zajímavosti
Zeměpis
Oblasti
Geografie
Podnebí
Přírodní podmínky
O lidech
O lidech obecně
Náboženství
Národnosti
Další zajímavosti
Sociální uspořádání
Historie
Historie - Kultura
Historie - Politika
Kuchyně
Všeobecné informace
Co nejíst a nepít
Recepty
Hospodářství
Všeobecné info
Průmysl
Zemědělství
Přírodopis
Podnebí
Zvířata
Rostliny
Přírodní podmínky








  Keňa - navigace  
zájezdy Keňa Hotely a ubytování Keňa
Luxusní zájezdy Keňa Informace Keňa
Last minute Keňa Fotogalerie Keňa
Víza Keňa Recenze hotelů Keňa
Mapy a průvodce Keňa Diskuze Keňa
Okružní plavby Keňa  



Keňa

 --> Chcete do země jet? --> Praktické informace --> Místní doprava

Taxi-->BusVlakPronájem autPronájem kolLetištěTrajekty, lodě
Vytisknout tuto stránku
Rychlé hledání     v této zemi celý web  

Informace

Autobusy jsou nejlevnější formou transportu. Běžné autobusy se od matatu neliší tolik dobou strávenou v tomto dopravním prostředku, ale spíše bezpečností. Jízdenky jsou asi o polovinu levnější než při cestování vlakem 2.třídy a je to také mnohem rychlejší. Místa si raději rezervujte, pokud chcete mít klid. Nesedejte si dozadu, protože keňské vozovky jsou v dezolátním stavu. Většina autobusů jezdí ve dne a dá se nastoupit kdekoliv na znamení a lístek si pak zakoupit ve voze.
Nejvíce komplexní síť a poměrně vysoké procento bezpečnosti má společnost Akamba Bus Service. Státní přepravce KBS Stagecoach vlastní poněkud starší autobusy, provozuje po Mombase a Nairobi a mezi velkými městy. Tyto autobusy jsou relativně pomalé, ale zato bezpečné a spolehlivé.
Některá keňská města mají autobusovou zastávku. Společnost Akamba má vždy vlastní nástupiště, které je označeno v mapách.
V Keni je také několik soukromých autodopravců, kteří zajišťují kyvadlovou dopravu mezi městy Nairobi a Mombasa, Nairobi a Kampala (Uganda), Nairobi a Dar es Salaam, Arusha a Moshi (Tanzánie). Tyto autobusy jsou mnohem pohodlnější (pouze pro 18 pasažérů), ale také většinou dražší než běžné linky.
Při cestování v autobusu nepřijímejte jídlo nebo pití od cizího člověka, protože byste mohli být omámeni a okradeni. Dbejte tedy rad, které jsou většinou vyvěšeny v autobusech společnosti Akamba.


Matatu
Matatu jsou nejběžnějším dopravním prostředkem v Keni. Matatu je křiklavě nabarvený minibus, většinou Nissan, jehož dalším důležitým znakem je 200 decibelový stereo systém. Zejména v Nairobi jsou „nepřeslechnutelné“. Tyto minibusy mají kapacitu asi 18 pasažérů, ale je naprosto běžné, obzvláště ve špičce, že s ním cestuje minimálně dvojnásobné množství lidí. Dalším typickým znakem matatu je příšerně rychlá a riskantní jízda jejich řidičů. Většina řidičů je pod velkým tlakem svých zaměstnavatelů, kteří chtějí maximalizovat svůj zisk za každou cenu. Jezdí velmi nezodpovědně a přetěžují svoje auta. Zprávy o nehodách či převrácení matatu, při kterých je mnoho lidí zraněno či zabito, se objevují každý den v tisku. Přesto velké množství turistů využívá služeb těchto dopravců, protože někdy není ani jiná množnost. Pokud však můžete preferujte raději jízdu autobusem nebo vlakem.
Jízdné je předem stanovené a nestává se, že turisté by museli zaplatit více peněz než ostatní cestující. Vystoupit a nastoupit do matatu můžete kdykoliv. Nevýhodou je, že musíte čekat, až se zaplní. Někdy dokonce řidič láká pasažery, kteří samozřejmě dávají přednost skoro zaplněným vozům, tím, že platí lidem, kteří v minibusu jenom sedí a vytvářejí iluzi, že „už se bude vyrážet“. Ačkoliv jsou tyto autobusy součástí keňské kultury, rozumný turista by se jízdy v nich měl vyvarovat.

Zde je několik typů pro jízdu tímto dopravním prostředkem, pokud máte dobrodružnou povahu a do matatu usednete.
Za žádných okolností se nenechte přemluvit k usednutí na sedadlo vedle řidiče – sedadlo smrti. Větší prostor pro nohy nemůže převážit nevýhody jisté smrti v případě čelní srážky.
Dvě první řady za řidičem také nejsou příliš bezpečné a zadní sedadlo je pro vyšší lidi hotovou mučírnou.
Sezení u okna je někdy příjemné, ale v matatu riskujete tvrdé rány do hlavy při projíždění drsnou krajinou nebo při skutálení se dolů z náspu silnice.
Dvě prostřední sedadla ve druhé řadě zezadu nabízejí bezpečnou ochrani v případě čelní srážky, převrácení, nebo jiného typu kaskadérských čísel.
Nikdy dobrovolně nenastupujte do matatu se jmény jako Smrt a Sláva (Death and Glory), Bílý blesk (White Lightning), Rychlost (Velocity) atd.
Vyhněte se nočnímu cestování kvůli nedostatečnému osvětlení těchto vozidel a mnoho řidičů tou dobou také bývá v podnapilém stavu.
Velmi často dochází k vzplanutí motoru přibližně 45 minut před vaším výstupem. Je to poměrně snadný způsob jak „zpříjemnit“ cestujícím cestu.
Cesta s četnými výmoly je dobrá cesta, protože zpomaluje vaši šílenou jízdu.
Jestliže místní vypadají nervózně, začněte se obávat, protože zřejmě máte problém.



© 2004 Sopka.cz | Kopírování obsahu pouze se souhlasem Sopka.cz

Vyhledávání:


Chcete vědět o všem, co se děje na Sopce, první?
email  
heslo  
zapamatovat heslo

Nová registrace
Zapomněl jsem heslo
Chci změnit nastavení
Chci zrušit účet

Odkazy


Miele - robotický vysavač

AZ elektro







Partnerské weby
CK Marco Polo - exotická dovolená snů | pobytové i poznávací zájezdy | zájezdy na míru | dovolená u moře Kvalitní zahradní nábytek www.africke-expedice.cz www.calabria.cz