Dovolená Indie


banner

Před cestou
Víza
Očkování a nemoci
Celní předpisy
Co koupit na cestu
Okolní země
Kdy jet
Zajímavé akce
Počasí a podnebí
Turistické lokality
Historické lokality
Přírodní lokality
Sportovní lokality
Pobytová střediska
Na co dát pozor
Nemoci, zvířata
Dopravní předpisy
Společenská etiketa
Jídlo a pití
Osobní bezpečnost
Praktické info
Česká ambasáda
Nemocnice, pojištění
Směnárny a banky
Telefony
Int. kavárny
Místní doprava
Kde jíst a pít
Obchody a tržiště
Elektřina, zásuvky
Spropitné
Policie
Společenská etiketa
Kde se tam můžu ubytovat?
Info o možnostech ubytování
Ceny a ubytování
Hotely
Slovníček výrazů
Zajímavosti
Zeměpis
Oblasti
Geografie
Podnebí
Přírodní podmínky
O lidech
O lidech obecně
Náboženství
Národnosti
Další zajímavosti
Sociální uspořádání
Historie
Historie - Kultura
Historie - Politika
Kuchyně
Všeobecné informace
Co nejíst a nepít
Recepty
Hospodářství
Všeobecné info
Průmysl
Zemědělství
Přírodopis
Podnebí
Zvířata
Rostliny
Přírodní podmínky






  Indie - navigace  
zájezdy Indie Hotely a ubytování Indie
Luxusní zájezdy Indie Informace Indie
Last minute Indie Fotogalerie Indie
Víza Indie Recenze hotelů Indie
Mapy a průvodce Indie Diskuze Indie



Indie

 --> Chcete do země jet? --> Na co si tam dát pozor, jak se tam chovat?

Nemoci, nebezpečná zvířata-->Dopravní předpisySpolečenská etiketaCo tam nesmím jíst a pítOsobní bezpečnost
Vytisknout tuto stránku
Rychlé hledání     v této zemi celý web  

Informace

V Indii se jezdí vlevo. V praxi však většina řidičů má tendenci se držet ve středu vozovky, protože si myslí, že tam je méně děr a vozovka je kvalitnější. Při střetu s protijedoucím vozidlem se menší vozidlo uchýlí na stranu. Pro cizince je vůbec lepší, když uprostřed vozovky nejede. V Indii jsou časté vozovky jen s jedním, a to středním asfaltovým pruhem, a po stranách je jen štěrkový nebo písčitý povrch. Obvykle se vyhne menší vozidlo, osobní auto se zásadně vyhýbá nákladnímu. Předjíždí se jak se dá a za všech okolností, zrovna tak před zatáčkou jako do kopce. Když se nic nestane, tak následuje omluva, která se toleruje a pak úsměv. Ačkoli vozidla bývají ve špatném stavu, houkačka vždy musí fungovat a má přednost před brzdami. Bylo zjištěno, že průměrný řidič použije houkačku 10 až 20x na 1km a upozornění o zákazu houkání nikdo nebere vážně. Na silnicích bývají často zpomalovací pásy a to tehdy, kdy to člověk nečeká, takže při svižnější jízdě chvíli co chvíli může dojít k nečekanému otřesu. Každým rokem v Indii umírá na silnici 70.000 lidí oproti např. 40.000 v USA, kde je 20x více aut. Častou obětí jsou chodci, protože řidiči si myslí, že silnice je především jejich. Jednou z mnoha příčin vysoké nehodovosti je i myšlení ovlivněné u některých řidičů karmou, kdy nehodu na silnici nepřisuzují ani tak střetu s jiným vozidlem jako špatným životem v minulosti a potrestáním nehodou. U silnic často jsou návěstí se slogany jako „Better slow than never“ tj. raději pomalu než už nikdy, ale obvyklé značky jako v Evropě tu většinou chybějí. Pokud chce člověk někam dorazit, musí se často ptát.
Zvlášť nebezpečná je jízda v noci, kdy řidiči mají ve zvyku střídat oslňující dálkové světlo s úplným vypnutím, čímž na sebe upozorňují anebo je jim líto, že v noci nemá smysl tak často používat houkačku. Na silnici se také potuluje dost osamocených krav a neosvětlených povozů. Řízení auta v Indii je především otázkou zvyku a i Evropan si na něj časem zvykne, ale je lepší se mu vyhnout.


Průvodci a mapy


Indický...
Indický Himálaj - průvodce
199 Kč
Kalkata...
Kalkata a severovýchodní Indie
159 Kč
Indie...
Indie - Radžhastán
20 Kč

© 2004 Sopka.cz | Kopírování obsahu pouze se souhlasem Sopka.cz

Vyhledávání:


Chcete vědět o všem, co se děje na Sopce, první?
email  
heslo  
zapamatovat heslo

Nová registrace
Zapomněl jsem heslo
Chci změnit nastavení
Chci zrušit účet

Odkazy


AZ elektro







Partnerské weby
CK Marco Polo - exotická dovolená snů | pobytové i poznávací zájezdy | zájezdy na míru | dovolená u moře Kvalitní zahradní nábytek www.africke-expedice.cz www.calabria.cz